Egy Pony gondolata a videójátékokról

Egy Pony gondolata a videójátékokról

A Starcraft Története és Játékmenete

2021. május 13. - Pony_paci

A Real Time Strategy (RTS) játékok bár már megélték fénykorukat, de még a mai nap is nagy elismerés övezi őket. Kettő főbb cím a Warcraft és a Starcraft játékok melyek az 1990-es években egy új szintre emelték az RTS zsánert és rengeteg embernek a gyerek korát aranyozták be. De egy átlagos embernek vagy egy fiatalnak ezek a címek nem igazán jelentenek semmit. Engedjék meg, hogy bemutassam röviden a Starcraft játékot hátha kedvet csinálok egy régi, de még a mai világban is jónak számító játék mire képes több mint 20 évvel kiadása után.

A Starcraftot 1998-ban adta ki a Blizzard Entertianment, és már indulásakor nagy népszerűségnek örvendett erre ad tanúbizonyságot az, hogy már a kiadása évében az eladási listák élére került. Valamint több díjjal is büszkélkedhet, mint például a Legjobb stratégiai játék kategóriában elnyert Origins Award.StarCraft (video game) - Wikipedia

A játékban 3 fajjal feszülhetnek az emberek egymásnak vagy tehetik próbára magukat a mesterséges intelligencia ellen ezek a fajok a Terran avagy az emberek, valamint kettő kitalált faj a zerg és a protoss. Mind három faj nagyban eltér egymástól ezért a játékélmény mikor új fajjal játszunk drasztikusan megváltozik, de az alapok ugyan azok.

A Starcraft játékmenete alapvetően két erőforrás, az ásvány és a vespene gázbányászata és a készletekkel való gazdálkodás körül összpontosul; ezen nyersanyagok szükségesek szinte minden művelethez, így többek közt a tovább fejlődéshez, az új egységek kiképzéséhez, a meglévők javításához és az épületek felhúzásához. Előbbi kék színű ásványok mind az egységek, mind különböző épületek építéséhez és fejlesztéséhez szükségesek, amelyek a játéktéren található lelőhelyekről gyűjthetők be.

 Vespene gáz szükséges a fejlett egységek és épületek gyártásához, amit a játékban található gejzíres kürtőkre épített gázkinyerést lebonyolító épületekkel lehet kitermelni. Alapvetően az ezekkel való helyes sáfárkodás juttathatja döntő előnyhöz a játékost ellenfeleivel szemben. A bányászat menete nem tér el lényegesen a különböző fajok esetében.

A játék másik fontos aspektusa az utánpótlás, amely a seregek túlburjánzását hivatott megakadályozni; ha ez nem biztosított, további egységek nem képezhetőek ki. A két humanoid faj épületek felhúzásával, míg a zerg egy különleges egység, a Overlord tenyésztésével javíthat helyzetén. Az utánpótlás folyamatos biztosítása a győzelem második alappillére. Emellett él még a játékban egy beépített felső korlát az egységek számára, amely szerint minden játékosnak legfeljebb 200 egysége lehet egy időben.

Az épületek helyes elrendezése, vagyis a bázis kialakítása a támadások visszaverésénél jut fontos szerephez; a játékosok rendszerint nagy hangsúlyt fektetnek nyersanyag-forrásaik biztosítására mind védelmi épületekkel, mind a harci egységeikkel; ezzel párhuzamosan a támadásnál általában az ellenfélnek a forrásoktól való elvágása a fő cél. Az épületek fajonként igen erősen eltérnek, mind az építhetőség, mind a nyersanyag-igény, mind funkció szempontjából. A leglényegesebb különbség talán, hogy a zerg épületei csak fertőzött talajra építhetőek, amelyre azonban a protoss vagy terran épületek nem húzhatók fel.

A leglátványosabb játékelem kétségkívül a haderő; ennek megfelelő kezelése a kulcs a győzelemhez. Ugyan az egyes fajok egységei merőben eltérnek, az erőviszonyok – ellentmondva a játék történetének – mégis kiegyensúlyozottak: egyik félnek sincs nagy előnye a többivel szemben.

Ami a történetet illeti a StarCraft egy a messzi jövőben játszódó sci-fi, amely három intelligens faj küzdelmeit követi nyomon avilágegyetem egy távoli területén; ezek a Földről elmenekült emberek, avagy a terranok, a közös tudattal rendelkező, rovarszerű lényekből álló zerg, illetve a rendkívül magas technikai fejlettséggel bíró, humanoid protossok. Konfliktusukat az egyjátékos küldetés dolgozza fel.

Napjainkban már a Starcraft 2 a dominánsabb változat, de személy szerint soha nem felejtem el milyen nagyszerű játékot tapasztalhattam meg már gyermekként.

A bejegyzés trackback címe:

https://ponygames.blog.hu/api/trackback/id/tr1516558528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása